Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι , οι οποίοι ενδιαφέρονται για ταχύρρυθμα μαθήματα αυτοάμυνας. Δυστυχώς , αυτό που δεν κατανοούν , είναι ότι ουσιαστικά , δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο.

  Καταρχάς να αντιληφθούμε την έννοια του ταχύρρυθμου μαθήματος αυτοάμυνας. Αναφερόμαστε σε τεχνικές που θα μας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων , όπου θα κληθούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας και ίσως και κάποιο άλλο άτομο. Μιλάμε για ανθρώπινη ζωή.

  Το πρόβλημα που προκύπτει με τα ταχύρρυθμα μαθήματα, είναι ότι η διδαχή μιας τεχνικής προϋποθέτει , την κατανόησή και την εξάσκηση σε αυτή από τον ασκούμενο. Παράλληλα όμως με την τεχνική, θα πρέπει να εισάγει τον εαυτό του σε μια κατάσταση ετοιμότητας , όπου θα μπορεί να υποστηρίξει την τεχνική όχι μόνο τεχνικά ως προς το κομμάτι του σώματος που την εκτελεί, αλλά και ως προς το υπόλοιπο σώμα. Θα πρέπει να μπορεί να είναι ευέλικτος και έτοιμος για την ανατροπή της κατάστασης .  Θα πρέπει δηλαδή να αποκτήσει μαχητική νοοτροπία και στάση αφομοιώνοντας και κάνοντας κτήμα του τις τεχνικές.

  Δυστυχώς η αποτελεσματικότητα της κάθε τεχνικής εξαρτάται από τις συνθήκες κάτω υπό τις οποίες εκτελείται και ιδιαίτερα στον δρόμο , οι συνθήκες αυτές είναι ευμετάβλητες. Στο δρόμο εκτός από το τεχνικό κομμάτι , σημαντικό ρόλο παίζει η ψυχολογία των εμπλεκόμενων, η σωματοδομή και οι κατάρτιση του αντιπάλου, το περιβάλλον  και ένα σωρό άλλα πράγματα τα οποία καθορίζουν ίσως και την έκβαση της μάχης εκ των προτέρων.

  Υπάρχει ένα ρητό που λέει : «Από το μισό μέτρο και μετά όλοι είναι επικίνδυνοι». Αυτό ισχύει απόλυτα. Δεν υπάρχουν σενάρια και προκαθορισμένες κινήσεις. Υπάρχει η έκπληξη.    . Ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να ανταπεξέρθουμε , είναι η συνεχής εξάσκηση και εξέλιξη των τεχνικών , ώστε να μπορούμε να καλύπτουμε όσες περισσότερες περιπτώσεις γίνεται και να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις όποιες καταστάσεις προκύπτουν (μακρινή μάχη, κοντινή μάχη, μάχη ενάντια σε πολλούς αντιπάλους, μάχη απέναντι σε όπλο, μάχη στο έδαφος, κ.τ.λ.) .

  Το κάθε κομμάτι όμως χρειάζεται τον χρόνο του και το ρυθμό του. Δεν γίνεται να βρεθείς στην κορυφή ενός βουνού με φυσικό τρόπο ,  χωρίς να σκαρφαλώσεις και πάντα θα πρέπει να ξεκινήσεις από την βάση του.

  Θα πρέπει λοιπόν να αναλογιστούμε και να κατανοήσουμε , ότι τα ταχύρρυθμα μαθήματα αφήνουν κενά στη διδασκαλία τους. Τα κενά αυτά όμως αφορούν στην ανθρώπινη ζωή. Αξίζουν ;



Με εκτίμηση,
Παπαδόπουλος Χάρης Μαύρη Ζώνη 3 DAN E.T.U.